FAQ

NAJCZĘŚCIEJ

ZADAWANE

PYTANIA

1

Czy mogę mieć smarthome w wykończonym mieszkaniu?

Oczywiście, rozwiązanie które proponujemy opiera się w większości na bezprzewodowych protokołach. Nie ma znaczenia czy Twoje mieszkanie jest wykończone, czy na etapie budowy. Dopasujemy się do klienta

2

Czy to bezpieczne?

​Tak. SmartHome, który proponujemy jest bezpieczny pod każdym względem. Rozwiązanie HomeAssistant, na którym opieramy swoje implementacje może działać całkowicie lokalnie, co pozwala na utrzymanie wszystkich ważnych informacji tylko w obrębie wewnętrznej sieci klienta. Jeżeli klient oczekuje, że jego SmartHome ma być „wypuszczony” do internetu. Robimy wszystko, żeby odbywało się to w najbezpieczniejszy możliwy sposób.

3

Ile to kosztuje?

Wyceny są bardzo indywidualne. Polecamy skorzystać z formularza kontaktowego, a przeprowadzimy Cię przez proces wyceny. Wszystko zależy od tego co klient chciałby mieć w swoim inteligentnym domu? My na pewno zaproponujemy coś od siebie.

4

Ile trwa instalacja?

Wszystko oczywiście zależy od wielkości i ilości rozwiązań, które klient potrzebuje. Ale spokojnie. Pracujemy również w weekendy 🙂

5

Co jeśli po jakimś czasie będę chciał rozbudować mój smarthome?

Scenariusze są dwa. Albo zrobimy to dla Ciebie. Postaramy się Ci doradzić. Możemy nawet napisać instrukcję 🙂

6

Co jeżeli mam już urządzenia, które mogą integrować się ze smarthome

Takie informacje również warto umieścić w formularzu. Jeżeli jest taka możliwość zrobimy to dla Ciebie za darmo.

7

Czy każde urządzenie podłączone do internetu może być smart?

Niestety nie. Ale coraz więcej urządzeń ma taką możliwość. Niestety wiele z nich wykorzystuje Wi-FI. WI-FI jest całkiem dobrym protokołem. Ale w systemach IoT staramy się tego unikać.

8

Czy wasze wdrożenie ograniczy mnie do jednej marki produktów?

Absolutnie nie! Staramy się być elastyczni. Urządzenia, które stosujemy najczęściej są sprawdzane przez nas, i robimy wszystko żeby zapewnić najlepszy stosunek jakości do ceny. Poza tym uzależnienie od jednej marki sprawia, że funkcjonalności SmartDomu są ograniczone do pomysłów producenta. My staramy się obejść techniczne aspekty jak tylko się da i ograniczać się tylko naszą wyobraźnią.

9

Coś mi się zepsuło. Nie wiem jak to naprawić?

Oferujemy również utrzymanie Twojego smartdomu. Jeżeli coś przestanie działać. Co raczej nie powinno się wydarzać. To pomożemy Ci przywrócić to do stanu pierwotnego. Jeżeli chcesz. Jeżeli chcesz zajmiemy się nawet backupami serwera.

10

A co jeżęli SmartDom przestanie działać? Nie będzie można np. wyłączyć świateł?

To jest mit, z którym staramy się walczyć. SmartDom, który uzależnia Cię od siebie nie jest SMART! Jeżeli masz ochotę możesz swobodnie korzystać z przełączników do świateł jak wcześniej. Wszystkie Twoje urządzenia dostaną nowe opcje. Nie odbierzemy im podstawowych funkcjonalności!

11

SmartHome bezprzewodowy czy przewodowy?

Oba te rozwiązania mają swoje wady i zalety. Nasze wdrożenia opierają się na rozwiązaniach bezprzewodowych. Obalamy tym samym mity „niestabilności”. Rozwiązania bezprzewodowe są tańsze, łatwiejsze w ewentualnym rozbudowaniu oraz można je zaimplementować na każdym etapie.

12

Wizualizacje domu itp. Nie ma tego w DEMO na stronie.

DEMO jest tylko poglądowe. Interface Twojego Inteligentnego domu może wyglądać dużo schludniej i być stworzone pod Ciebie. Nie ma problemu abyśmy stworzyli dla Ciebie np. interaktywne wizualizacje domu. Jeżeli chciałbyś zobaczyć jak może to wyglądać – umieść taką informację w formularzu.

13

Dlaczego Wi-Fi nie jest najlepszym pomysłem?

Oczywiście WI-FI jest protokołem, którego w niektórych wypadkach nie da się uniknąć. Wiele osób buduje swoje inteligentne domy na WI-FI. Jest to niestety bardzo krótkowzroczne. Bo poza prostotą wdrożenia, sprawia to wiele problemów. Urządzenia IoT najczęściej używają pasma 2.4, które bardzo łatwo może się zapełnić. W takich warunkach urządzenia codziennego użytku mogą nie działać jak należy. Np. Twoje Smartphone. Poza tym urządzenia podłączone pod WI-FI, nie są specjalnie energooszczędne. Naszym zdaniem kłóci się to z definicją poprawnie wdrożonego inteligentnego domu.

14

Kto może mieć dostęp do mojego SmartDomu?

Wszystko zależy od potrzeb klienta. Twoja rodzina może mieć całkowicie inny dostęp do domu niż Ty. Jeżeli chciałbyś udostępnić wejście do domu sąsiadowi gdy wyjeżdżasz na wakacje, żeby mógł podlewać Twoje roślinki. Nie ma problemu. Tylko czy roślinki nie będą podlewać się same? 🙂

15

Jak to działa?

Nasze wdrożenia opierają się na rozwiązaniu open source – Home Assistant. Jest to bardzo elastyczne rozwiązanie. Jesteśmy w stanie stworzyć integracje specjalnie dla Ciebie. Zgłoś się do nas a na pewno zaproponujemy Ci kilka rozwiązań, które Cię zainteresują